نمایش پست تنها
قدیمی 27-12-2010, 08:05 AM   #1
devil-man
(کاربر باتجربه)
 
devil-man آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Nov 2010
نوشته ها: 133
Icon133 شیرجه های پایه


شیرجه های پایه

هنگامی که شيرجه رو تکنيکهای صحيح فشار تخته به سمت پايين و جدا شدن و پرشهای به سمت جلو و پشت را آموخت , بايستی زمان قابل توجهی را جهت تمرين پرشهای رو به آب و پشت به آب جهت افزايش ارتفاع و تعادل صرف نمايد. سپس شيرجه رو در ابتدا بايد چهار شيرجة پايه و اساسی در چهار جهت (رو به آب , فشار به طرف داخل , پشت به آب و معکوس) را با حالت جمع آموزش ببيند و بعد از آن اين چهار شيرجه را به صورت زاويه و باز ياد خواهد گرفت.




اين برنامه تمرينی و آموزشی برای تمام شيرجه روندگان , نه تنها مبتدی بلکه در کليه سطوح بايد لحاظ شود, اينگونه مهارتها و شيرجه های پايه, تشکيل دهندة اساس و بنيان پرشهای مناسب و کاربرد مؤثر از تخته و بازکردنها برای تمام شيرجه های ديگر می باشد.

شيرجه رونده ای که نتواند يک شيرجة ساده جمع با اجرای يک پرش خوب را به صورت مطلوب با سرعت چرخش و فاصله مناسب از تخته انجام دهد , هيچ وقت نمی تواند يک شيرجة اختياری سنگين با زاويه پرش مناسب , با زيبايی و سرعت در هوا و فاصلهای مطلوب از تخته را اجرا کند.


پرشهای رو به آب و پشت به آب

هنگامی که پرشهای رو به آب و پشت به آب با بدن کاملا" صاف (بدون خم شدگی) از تخته های يک متر و سه متر به خوبی انجام می شود, بايد بدانيم که پرشهای به طرف جلو و پشت تأمين کنندة بهترين آموزش در دستيابی به کاملترين کاربرد تخته, توازن , تعادل خوب و کنترل فاصله مناسب از تخته می باشد.

پس از تکميل فشار به تخته و فشار تخته به شيرجه رو, هدف اين است که شيرجه رو با زاويه مناسب در حال جدا شدن با بدن کاملا" راست و در حالتی که هر دو دست به صورت موازی در بالای سر قرار دارند بدون خميدگی , در راستای بدن تخته را ترک نمايد.

devil-man آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول