نمایش پست تنها
قدیمی 20-12-2010, 09:39 AM   #2
نادیا
(کاربر باتجربه)
 
نادیا آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Nov 2010
نوشته ها: 123
Icon4 تاریخچه کشتی



تاریخچه کشتی


كشتی یكی از با سابقه‌ترین رشته‌های ورزشی است. كشتی گرفتن از دوران ظهور انسان‌های اولیه انجام گرفت. انسان‌های اولیه كه فاقد هرگونه اسلحه بودند برای دفاع از خود با حیوانات یا انسان‌های دیگر گلاویز می‌شدند



به تدریج آنها پی بردند كه برای نیرومند ساختن خود باید با افراد دیگر زورآزمایی كنند. بنابراین بخشی از اوقات فراغت آنها با كشتی گرفتن سپری می‌شد. با پدید آمدن تمدن بشری در بین‌النهرین، مصر، چین و هند، كشتی گرفتن، مقررات تازه‌ای یافت.

كتیبه‌ها و آثاری كه از دوران باستان كشف شده نشان می‌دهد كه كشتی در میان مصری‌ها و آشوری‌ها رواج داشته است. در كتیبه‌هایی كه از دهكده‌ای به نام «بنی حسن» در مصر به دست آمده است، نقاشی‌هایی وجود دارد كه حالات مختلف كشتی گرفتن را نشان می‌دهد.

ورزش كشتی میان یونانیان كه به نیرومند شدن جوانان خود توجه خاصی داشتند بیشتر رواج پیدا كرد. مشهورترین قهرمان كشتی یونان باستان پهلوانی به نام «میلو» بود. مردم یونان هنوز به او افتخار می‌كنند. كشتی مبارزه ورزشكارانه‌ای است كه در آن كشتی‌گیر ضمن زورآزمایی با حریف می‌كوشد هر دو شانه او را به مدت یك ثانیه روی تشك میخكوب كند.

امروزه در مسابقات بین‌المللی، هر كشتی در 2 دور سه دقیقه‌ای انجام می‌شود. افتخارات كشتی ایران در سطح جهان نشان از توجه به امر پهلوانی و داشتن خصائل پهلوانی دارد. تاریخ ورزش ایران از جوانمردی كشتی‌گیران و قهرمانان سخن می‌گوید كه مشهورترین پهلوانان تاریخ ایران پهلوان «محمود خواررامی» است كه به او پوریای ولی نیز می‌گفتند. البته نام زنده‌یاد جهان پهلوان «تختی» درخشش خاصی به كشتی كشورمان در سطج جهان داده است

نادیا آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول